Veelgestelde vragen langere wachttijd Wmo
We krijgen meer meldingen binnen dan wij kunnen afhandelen. Ook ontvangen wij meer meldingen die complex zijn om af te handelen. Hierdoor kan het langer duren voor wij u kunnen helpen.
Dit hangt af van het type melding dat u doet. We proberen meldingen voor hulpmiddelen, beltax en hulp bij huishouden binnen 8 weken in behandeling te nemen. Bij complexere meldingen duurt dit langer. Denk hierbij aan aanvragen voor begeleiding. Op dit moment kunnen we hier geen concrete wachttijd geven.
Als u dringend hulp nodig heeft, neem dan contact op met de gemeente. We kijken of uw melding met spoed opgepakt moet worden. We zullen ons best doen om in urgente gevallen een tijdelijke oplossing te bieden of uw aanvraag te prioriteren. U kunt contact met ons opnemen door te bellen naar het telefoonnummer 010 800 40 00.
Er zijn veel verschillende vormen van hulp waar u gebruik van kunt maken buiten de Wmo om. Bijvoorbeeld hulp bij praktische diensten zoals de maaltijdservice, de klussendienst en de 3B bus. Meer informatie over hulp buiten de Wmo staat op de website Kom Erbij Lansingerland.
Neem dan contact op met de gemeente. Wij doen ons best om uw vraag te beantwoorden. U kunt contact met ons opnemen door te bellen naar het telefoonnummer 010 800 40 00.