Servicenormen
Als gemeente leveren wij veel producten en diensten. Onze dienstverlening is klantgericht. Je kunt op verschillende manieren met ons in contact komen: via deze website, telefonisch of kom op afspraak langs in het gemeentehuis. We zijn natuurlijk ook bereikbaar via de e-mail en per post. Hoe je ook contact met ons zoekt, je krijgt altijd hetzelfde juiste antwoord. Onze service voldoet aan door ons opgestelde servicenormen. Hierin staat welke service je van ons mag verwachten, hoe wij je aanvraag in behandeling nemen en wat de levertijd is voor een product.
Als eerste aan de beurt
De snelste manier om informatie te vinden is via deze website. Hier vind je 7 dagen per week, 24 uur per dag onze producten en diensten. Veel producten en diensten kun je digitaal aanvragen. Kijk voordat je naar het gemeentehuis komt eerst op onze website, zo weet je precies wat je mee moet nemen. Zo kunnen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn.
Telefonisch zijn wij bereikbaar via 010 800 40 00. Je kunt ons ook een vraag stellen via het contactformulier. Post kun je richten aan Gemeente Lansingerland, Postbus 1, 2650 AA Berkel en Rodenrijs.
(Niet) tevreden?
Wij staan je vriendelijk en professioneel te woord. Je krijgt eenduidig en helder antwoord op jouw vragen, ongeacht de manier waarop je met ons contact zoekt. Ben je (niet) tevreden, of heb je een tip? Laat het ons dan vooral weten.
Bezwaar tegen gemeentelijk besluit
Het kan gebeuren dat je het niet eens bent met een besluit. Bijvoorbeeld omdat je een vergunning hebt aangevraagd die door ons is afgewezen. Of jouw buren hebben een omgevingsvergunning gekregen waar je het niet mee eens bent. Je kunt dan bezwaar maken. Een bezwaar moet binnen 6 weken na bekendmaking van het besluit bij ons zijn ingediend. Hoe je bezwaar kunt maken, is te vinden in het product Bezwaar en beroep.
Klacht over ambtenaar of bestuurder
Wij vinden het belangrijk dat onze inwoners tevreden zijn over de dienstverlening die we bieden. We horen daarom graag wanneer iets goed is gegaan, maar ook als dit niet het geval is. Als je niet tevreden bent over de wijze waarop je door onze medewerkers of het gemeentebestuur bent behandeld, kun je een klacht indienen. Jouw klacht biedt ons de kans om onze dienstverlening waar nodig te verbeteren. Een klacht dien je in via de website, telefonisch, via e-mail of per brief. Je leest er meer over in het product Klacht over ons handelen.
Compliment voor ambtenaar of bestuurder
Iedereen vindt een compliment krijgen leuk. Ben je tevreden over de manier waarop een ambtenaar of bestuurder jou heeft geholpen? Geef de ambtenaar of bestuurder dan een compliment!
Wat je van ons mag verwachten
Privacy
Wij hechten waarde aan de bescherming van jouw privacy. De naam-, adres- en woonplaatsgegevens die je doorgeeft gebruiken wij alleen voor het doel waarvoor je ons hebt benaderd. Wij verstrekken deze informatie nooit zonder toestemming aan derden.
Brief en e-mail
- Als je een e-mail stuurt naar info@lansingerland.nl ontvang je automatisch bericht dat jouw e-mail door ons is ontvangen.
- We sturen je binnen 4 werkdagen na ontvangst van jouw brief een ontvangstbevestiging als dit wettelijk verplicht is of wanneer je daar expliciet om vraagt. Hierin vermelden we de datum van ontvangst, het registratienummer van jouw brief en de wijze waarop je medewerkers kunt bereiken.
- Je ontvangt binnen de afhandeltermijn van het product een inhoudelijke beantwoording van jouw vraag. Als het niet mogelijk is binnen de afhandeltermijn te reageren, ontvang je een bericht. Hierin geven we de reden aan waarom er vertraging is ontstaan. Ook geven we de termijn aan wanneer we je verzoek afhandelen.
Telefonie
- Als je ons algemene telefoonnummer 010 800 40 00 belt, nemen we binnen 25 seconden de telefoon op.
- Is degene die je nodig hebt niet beschikbaar, dan word je binnen 2 werkdagen teruggebeld.
Balie
- Heb je een afspraak? Dan helpen wij je meteen. Een afspraak maken regel je het snelst via onze website.
- Wij waarborgen jouw privacy. Indien je de privacy aan de balies niet voldoende vindt, kan de behandeling in een spreekkamer plaatsvinden.
Website
- De informatie op deze website is correct en actueel.
- Wij doen ons uiterste best om alle teksten zo leesbaar en begrijpelijk mogelijk te maken.
- We werken er hard aan om al onze websites en apps te laten voldoen aan de toegankelijkheidseisen. In onze toegankelijkheidsverklaring lees je er meer over.
- Zie je een fout of ontbreekt er naar jouw idee informatie? Wij stellen jouw reactie op prijs! Laat het ons weten via het contactformulier.
Instagram, Facebook, LinkedIn en WhatsApp
- Berichten die ’s avonds en in het weekend binnenkomen, beantwoorden wij de eerstvolgende werkdag.
- Wij streven ernaar je binnen 2 (kantoor)uren antwoord te geven. Je ontvangt in ieder geval binnen 24 uur een reactie.
- Op onze website lees je meer over onze sociale mediakanalen.
Servicenormen bestuurszaken
- Wil je een afspraak met een wethouder? Als je 010 800 40 00 belt bekijken we of een vakinhoudelijke ambtenaar je kan helpen. Lukt dit niet, maken we een afspraak voor je.
- Zijn er tijdens het spreekuur toezeggingen gedaan? Dan ontvang je van ons binnen 2 weken een afsprakenlijst.