Reisdocumenten laten bezorgen

U kunt uw aangevraagde paspoort of identiteitskaart gratis laten bezorgen. Dat kan thuis of op een ander adres in Nederland (met uitzondering van de Waddeneilanden). Bezorgen kan ook ’s avonds en op zaterdag. Spoedaanvragen worden niet bezorgd.

Bezorgafspraak regelen

  1. U vraagt uw reisdocument aan in het gemeentehuis.
  2. Bij de afspraak kiest u voor de optie om uw document te laten bezorgen.
  3. Zodra de gemeente uw document ontvangt na 5 werkdagen, stuurt AMP Groep u een e-mail om de afspraak te maken.
  4. AMP Groep haalt uw document bij de gemeente op en bezorgt het bij u volgens de gemaakte afspraak.

Voorwaarden tijdens de bezorgafspraak

  • U neemt persoonlijk uw document in ontvangst.
  • Ieder gezinslid dat een nieuw reisdocument ontvangt is aanwezig. Dit geldt ook voor minderjarigen.
  • Kinderen van 12 jaar en ouder tekenen zelf voor ontvangst.
  • Voor kinderen tot 12 jaar geldt: de gezaghebbende ouder of verzorger tekent. Dit moet de ouder of verzorger zijn die bij de aanvraag is opgegeven.
  • Bij ontvangst van uw nieuwe document moet u het oude document laten zien. Anders krijgt u het nieuwe document niet.

Bezorging door AMP Groep

De AMP Groep verzorgt de bezorging va uw reisdocument. Dat is een gecertificeerd bedrijf dat al voor veel andere gemeenten reisdocumenten bezorgt. De AMP Groep overhandigt het document altijd bij u binnen, nadat uw identiteit is vastgesteld en u heeft getekend voor ontvangst. Als u het oude reisdocument wilt houden, dan maakt de bezorger het document ongeldig en geeft het daarna aan u terug. Als u het oude document niet wilt houden, dan neemt de bezorger het mee.

Deze service is gratis. Dit is in ieder geval voor een periode van één jaar. Afhankelijk van onder andere de behoefte bepalen we na deze periode of en in welke vorm (gratis of tegen een vergoeding) we de dienst voortzetten.

  • identiteitskaart
  • paspoort
  • tweede paspoort
  • zakenpaspoort
  • vreemdelingenpaspoort
  • vluchtelingenpaspoort

Het bezorgen kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 uur en 22.00 uur en op zaterdag tussen 08.00 uur en 17.00 uur. U kunt zelf de dag, het tijdstip en de locatie inplannen waar u het document in ontvangst wilt nemen. Meer informatie krijgt u tijdens de afspraak in het gemeentehuis als u het document aanvraagt.

  1. De bezorger opent de verzegeling en controleert uw identiteit.
  2. U tekent voor ontvangst.
  3. Als u het oude reisdocument wilt houden, dan maakt de bezorger het document ongeldig en geeft het daarna aan u terug.
  4. Als u het oude document niet wilt houden, dan neemt de bezorger het mee.

Uw reisdocument kan niet bezorgd worden als:

  • Uw oude reisdocument een visum heeft dat u nog wilt gebruiken.
  • Uw reisdocument in 5 jaar tijd 3 keer als vermist is opgegeven. (Dan gaat de gemeente dit verder onderzoeken).
  • U een spoedaanvraag wilt doen.
  • U het huidige document kwijt bent geraakt tussen aanvraag en bezorging.
  • Als niet duidelijk is op welk adres u woont. In dit geval kunt u géén reisdocument aanvragen. U moet eerst uw inschrijving regelen voordat u een reisdocument kunt aanvragen.
  • U Nederlander bent geworden en u uw verblijfsdocument nog moet inleveren.
  • Telefoon: 030 240 80 20
  • WhatsApp: 06 38 03 58 77. Stuur een bericht met daarin uw ordernummer.
  • Twitter: @AMPgroep
  • De website Mijnafspraak.nl via de optie ‘Contact’ in het menu.