Vooruitblik

Als ondernemer komt u volop uitdagingen tegen. Hoe zorgt u ervoor dat u uw tijd vooruit blijft? Lansingerlandse ondernemers vertellen hierover in deze rubriek Vooruitblik. In de spotlight deze keer: Keurslagerij de With in Bleiswijk.

De eigentijdse ‘eetwinkel’ van Thomas de With in Bleiswijk is een begrip in heel Lansingerland. Wie denkt dat u hier alleen voor vlees terecht kan, zal verbaasd zijn over het uitgebreide assortiment. Deze eetwinkel heeft veel meer te bieden en daar zit nu net de toekomst, de uitdaging én de lol in voor Thomas, zijn familie en medewerkers.

De With laat iedereen meegenieten van eigentijdse ‘eet’winkel

Thomas de With

Aan de Dorpsstraat in Bleiswijk is de winkel van De With. Het moderne pand heeft een ruime lange toonbank waarachter een mooi assortiment vlees, vleeswaren en maaltijden. Naast dit klassieke assortiment vind je in deze slagerij ook vis, sushi, verse groenten, sap en noten. Het is dus een echte ‘eet’winkel geworden. En dat wil Thomas de With ook graag zijn.

Meer dan een slager

In de winkel van De With is het dus allang niet meer alleen vlees waar het om draait. Alles wat naast vlees nodig is op je bord voor een gezonde maaltijd kun je hier krijgen. Catering, barbecue en de dagelijkse kost; ook hiervoor staat het team voor je klaar met advies. De gezellige winkel is een dagelijkse ontmoetingsplek voor de klanten die in groten getale De With weten te vinden. Het is dus met recht meer dan een slagerij daar aan de Dorpsstraat in Bleiswijk.

Altijd blijven verbeteren

De grootvader van Thomas begon op hetzelfde adres ooit de slagerij in 1952. Daarna nam de vader van Thomas, Cees de With, de slagerij over. Hij is nog steeds af en toe te vinden achter het hakblok en is trots op wat zijn kinderen hebben bereikt. ‘Ga naar buiten en kijk wat er gebeurt, volg de trends en gebruik het in je bedrijf’, Cees drong er bij zijn kinderen op aan om te blijven vernieuwen. Thomas is als derde uit deze generatie een nieuwe weg ingeslagen door de winkel compleet aan te passen aan de nieuwe trend: ‘gevarieerd en gezond eten met en zonder vlees’. Hij doet er met zijn team alles aan om dit zo breed mogelijk aan te bieden.

Familie

Thomas richtte tijdens zijn studie een bedrijf in maaltijden op en was mede daardoor al ingericht op grote aantallen kant en klaar eetgemak. Hij leverde en levert ook aan instellingen, horeca en andere slagerijen. Zus Anne Sophie runde een groentewinkel naast de slagerij waar ook maaltijden en sappen werden verkocht. Dit ging toen al mooi samen met het aanbod van de slagerij. Toen Thomas de slagerij overnam van vader Cees werd een droom werkelijkheid. Alle disciplines in dit bijzondere familiebedrijf kwamen onder één modern nieuw dak.

Thomas is dankbaar voor zijn medewerkers; zij kunnen ook zelfstandig veel zaken regelen en kennen de klanten goed. Ook het team vormt samen een familie en bouwt voort op een goed fundament. In deze winkel wordt nog gepraat met de klanten. Door goed te luisteren is het uitgebreide assortiment tot stand gekomen. De winkel is en blijft zo een verrassend vertrouwd adres, waar men je kent en nog ouderwets voor je klaarstaat in een hypermoderne jas.

De toekomst

De servicegraad en het gemak voor de klant moet steeds verder omhoog. Nieuw is dat maaltijdboxen worden aangeboden op de website en Thomas biedt eetmomenten in de winkel, bijvoorbeeld met proeverijen. Naar de feestdagen toe geen slecht idee om eens te gaan kijken wat deze eetwinkel allemaal te bieden heeft! De klant elke dag opnieuw verrassen; dáár zit de in de toekomst de uitdaging én de lol voor Thomas, zijn familie en de medewerkers.